Expositie “IJsplezier door de jaren heen” – 2015

De tentoonstelling, samengesteld door Teus van de Kemp, gaf een fraai overzicht van herinneringen aan vroeger. Op de foto’s waren onder andere te zien Friese doorlopers, sleetjes, een dichtgevroren Spiegelplas, zwierende paartjes, ijszeilers, korte baanwedstrijden, stoere toertochtrijders, baanvegers en vallende kinderen.

Verder mooie afbeeldingen van de ophaalbrug over de Reevaart met koek- en zopietent, Kasteel Nederhorst gehuld in een wit winters landschap en de prachtige natuur bij de Goog en het Ankeveensepad.

De tentoonstelling gehouden in de kantine van de IJsclub Nederhorst den Berg was een groot succes en gezien in combinatie met de activiteiten in de schaatshal een mooie gelegenheid om ons als Kring te profileren. Het resultaat van een succesvolle samenwerking tussen de IJsclub en de Historische Kring.

De foto’s zijn gemaakt door Ton keizer