'Vroeger en Nu' wandeling

Uitbreiding ‘Vroeger en Nu’- wandeling

In 2019 is een foto-borden-wandeling door een deel van het dorp opgezet. De praktijk leert dat de ‘Vroeger en Nu’ wandeling een welkome aanvulling is in de informatievoorziening over de historie van het dorp. Reden om de wandeling uit te breiden en borden te plaatsen bij overige historische gebouwen en objecten. In totaal staan er nu, verspreid door het hele dorp, 52 borden met fotos hoe de plek waar ze staan er vroeger uit zag .

De foto’s en de beschrijvingen op de borden brengt de historie van het dorp weer tot leven. Daarnaast zijn de borden, voor meer foto’s en gesproken achtergrondinformatie, voorzien van een QR-code.

Op 11 september 2021 is, met het onthullen van de nieuwe plattegrond op het Willie Das Plein, door wethouder Rosalie van Rijn de uitbreiding officieel gepresenteerd.