Open Monumentendag

Op Open Monumentendag stelt Stadsherstel Amsterdam, eigenaar van Kasteel en landgoed Nederhorst, het kasteel en de tuin,

tussen 11.00 en 16.00 uur,

open voor publiek. In samenwerking met de Historische Kring worden rondleidingen door park en kasteel georganiseerd. Daarnaast verstrekken we vanuit een locatie op het kasteelterrein informatie over onze activiteiten. Zo vertonen we doorlopend oude films en foto’s, is historisch materiaal te koop, zoals ansichtkaarten, foto’s, dvd’s en (speciale) edities van ons tijdschrift Werinon.  Daarnaast liggen er routes klaar voor een wandeling en een puzzeltocht door het historisch centrum van het dorp. Hiermee zijn kleine prijsjes te winnen. Voor kinderen ligt er een kleurplaat met presentje klaar. Ook hopen we die dag nieuwe leden welkom te kunnen heten. Voor nieuwe leden ligt een mooi welkomstgeschenk klaar.