avond actieve leden-1

28 november – Een informatieve, gezellige avond met de actievelingen

Het bestuur van de Historische Kring had voor deze avond de meest actieve leden van de Historische Kring uitgenodigd om het afgelopen jaar te evalueren en plannen te smeden voor het komende jaar.

Stilgestaan is bij de activiteiten in 2023, zoals de jaarvergadering, de excursie naar het Van Brants Rus Hofje in Amsterdam, Open Monumentendag in en rond kasteel Nederhorst, de overdracht adoptie Vliegtuigmonument, Open Dag Sociaal Cultureel Centrum (SCC) en de succesvolle viering van het 35-jarig jubileum, met als hoogtepunten: de verhalenwedstrijd, de lezing van professor Herman Pleij en de onthulling van de 2 gerestaureerde wasserij panelen.

Verder is van gedachten gewisseld over de invulling van de komende vacatures in het bestuur en de redactie van het tijdschrift Werinon.

Tot slot is gesproken over de gang van zaken binnen de werkgroepen, die zich toespitste op de aanpak van de archivering en de automatisering, waarvoor het bestuur op zoek is naar de nodige assistentie.

De avond werd besloten met een woord van dank voor iedereen die op wat voor manier dan ook heeft meegewerkt aan de activiteiten en het realiseren van de projecten. Duidelijk is dat er door alle medewerkers in goede harmonie veel werk wordt verzet.

Daarna is er onder het genot van een hapje en drankje nog over van alles en nog wat nagepraat. Aangezien niet iedereen elkaar regelmatig ziet, blijkt dat een dergelijke bijeenkomst zeer nuttig is voor het functioneren van de Historische Kring.