10-jaar-scc-1

10 jaar Sociaal Cultureel Centrum

Op zaterdag 17 september gaf de Historische Kring als medehuurder van het tot gemeenschapshuis omgebouwde voormalige postkantoor, naast de andere huurders, acte de préséance om dit jubileum met Gretha Jager en haar bestuur te vieren.  Zij gaf om klokslag een uur het woord aan Stan Poels, de wethouder van cultuur van de gemeente Wijdemeren, om de festiviteiten in te leiden met een korte speech. Daarna bracht Shantykoor ‘Op de Ree’ de stemming erin bij medewerkers en het inmiddels toegestroomde publiek. Wie dat wilde kon kennisnemen van alles wat er zoal aan activiteiten in en rond het gebouw, ook bekend onder de naam ‘De Spot’, plaatsvindt. Wij hadden onze deur op de bovenverdieping wagenwijd opengezet. Dat bleken we niet voor niets te hebben gedaan. De spullen in onze ruimte bieden gelukkig genoeg stof tot praten over heden en verleden. De toekomst hebben wij niet bij de hand. De door Teus van de Kemp en Franck van Zijl samengestelde diavoorstelling droeg bij aan de stemming. U ziet op de bijgevoegde foto dat de tongen daardoor loskwamen. Een kleine tentoonstelling, samengesteld door Karien Veerman en Corry Schoordijk, gaf eveneens stof tot verhalen. In de tent voór het gebouw en erbinnen hing een gezellige, ontspannen sfeer. De organisatoren van het feest kunnen tevreden terugkijken.

door Gerard Baar