Open Monumentendag

De muziektent vormt die dag, van 11.00-16.00 uur, het hart van onze activiteiten.

We beginnen om 11.00 uur met de officiële start van de uitbreiding van de ‘Vroeger en Nu’’-wandeling en de onthulling van de nieuwe plattegrond op het Willie Das Plein, door wethouder Rosalie van Rijn.

Daarna kan jong en oud in de vorm van een puzzeltocht kennismaken met de historie van het dorp. Hiermee is, zo lang de voorraad strekt, een kleine prijs te verdienen. Voor kinderen ligt er vanaf begin september een kleurplaat klaar bij Albert Heijn. Bij het inleveren van de kleurplaat, op 11 september in de muziektent, ligt er een presentje voor hun klaar.

Daarnaast verstrekken we, vanuit een stand in de muziektent, informatie over onze activiteiten, is historisch materiaal te koop, zoals ansichtkaarten, foto’s, dvd’s en  (speciale) edities van ons tijdschrift Werinon.

Ook hopen we die dag nieuwe leden welkom te kunnen heten. Als welkomstgeschenk krijgen nieuwe leden de recent verschenen prachtige editie van Werinon over de geschiedenis van kasteel Nederhorst.